Exposición fotográfica en Can Basté

Con motivo de unas jornadas culturales sobre Aragón y el aragonés en el Espacio Cívico Cultural de Can Basté en Barcelona, la Asociación de Nabateros del Sobrarbe hemos sido invitados a mostrar la exposición fotográfica "Nabateros en a Zinca, o río ye o camín" que realizo la fotógrafa Esther Naval.
Hoy día 24 hemos realizado el montaje de la muestra y podrá visitarse durante los próximos quince días.
Os adjuntamos unas fotos del montaje y el texto de presentación de la muestra. 



Exposición fotográfica
“Nabateros en a Zinca.
 O rio ye o Camín”
Autora: Esther Naval

La nabata, es un antiguo medio de transporte de los troncos de madera de las zonas productoras de la montaña a las serrerías, situadas en las partes bajas de los valles. El trayecto iba desde el Pirineo hasta Tortosa en el Mediterráneo.
A nabata, ye un antigo meyo de transporte d'os trallos de fusta d'as zonas produtoras d'a montanya ent’as serrerías, situadas en as partes baixas d'as bals. O Camín yera dende o Pirineo dica Tortosa en o Mediterranio.

Una vez picados y arrastrados los troncos con los mulos desde los bosques, se bajaba hasta el cauce del río y allí se construían las navatas. Se ataban con palos de sarga remojados y retorcidos formando una especie de balsa con algunos remos delante y detrás para conducir la navata río abajo.
Una begada picaus y arrastregaus os trallos con os machos dende as selbas, se baixaban dica as plachas d'o  rio y astí se construiban as nabatas. Se ataban os trallos con berdugos de sarga remollaus y retorzius formando os trampos que se acoplaban entre ers y se meteban os remos debant y dezaga pa nabatiar por o rio cara ta baixo.  

Este oficio que desapareció a finales de los años 40 debido a la mejora de las carreteras y por la construcción de los pantanos, se recuperó en los 80 por la Asociación de Nabateros del Sobrarbe y desde esa fecha cada penúltimo domingo del mes de mayo las nabatas bajan por el Cinca desde Laspuña hasta Ainsa.
Iste oficio que desapareixió en rematar a década d’os 40 a causa d'a millora d'as carreteras y por a construzión d'os entibos, se recuperó en os 80 por a “Asociación de Nabateros del Sobrarbe” y dende ixa calenda cada debantzaguer domingo d'o mes de mayo as nabatas baixan por a Zinca dende Laspuña dica l’Ainsa.

Es un espectáculo observar el río Cinca en pleno esplendor con "mayenco" (crecida) y entre sus turbulentas aguas a unos arriesgados montañesas manejando estas construcciones de troncos. 
Ye un espeutaclo beyer a Zinca baixar rabiosa con  o "mayenco" y entre as suyas furas auguas a uns arriscaus montañeses maniando istas construzions de trallos. 




Entradas populares de este blog

XXXVII Descenso

VIAJE AL MAR (Diario de un nabatero)

6 de abril 2024: retorcida de berdugos